booklet_kompresja
Praca po zakończeniu projektu wre 😀
booklet_English
booklet
Sport terms glossaries
Sports abiltilies survey results
Free Time Activities
Sports Diaries
Erasmus + w Bochni
Free time activities survey
Pantomime
EuroWeek
Broszurki
Róże
Ankieta – Dyskryminacja
Zapraszam do uzupełniania ankiety o dyskryminacji
Polish Traditional Sport Games
Tolerance
Słowniki pojęć teatralnych
Tradycje Bożonarodzeniowe
Dzisiaj nadszedł długo oczekiwany przez społeczność uczniowską Dzień Sportu, który rozpoczął się od koncertu pt. “Przeciw Przemocy w Sporcie”.
Galeria Dzień Sportu w PSP nr 1
Mini koncert pod hasłem “Przeciw Przemocy w Sporcie”
Dzień Sportu
2.04.2015 Obchodzimy Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
Konkurs Recytatorski
Warsztaty starsze dzieci młodszym
27.03.2015 Dzień Czytania
24.03.2015 Już niedługo, bo 27 marca br. będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień Teatru. Uczniowie przygotowują prezentacje dotyczące Polskiego Teatru, wystawę komiksów przedstawiających polskie legendy, odbędzie się również “Dzień Czytania” (uczniowie klas młodszych przyjdą przebrani za swoich ulubionych bohaterów z książek) a klasy starsze wezmą udział w konkursie czytelniczym/recytatorskim.
NO CHILD LEFT BEHIND -Theatres
Polish Theatre_Marysia
The Old Theatre in Krakow_Mikołaj
25.02.2015 Słynni Polscy dramaturdzy
23.02.2015 Pierwsze kroki na “deskach scenicznych” Kabaret Zielona Gęś przedstawia (Filmiki)
22.02.2015 Konkurs na Ilustrowany Słownik Legend Polskich
21.02.2015 Powstały filmiki (Legenda – Pierścień Księżnej Kingi) oraz prezentacje (do obejrzenia w dziale Filmiki i Prezentacje).
02.02.2015 – Ekspozycja
Powstały nasze “Erasmusowskie” ekspozycje.
23.01.2015 – Legendy
Następne zadanie zostało wykonane. Uczniowie klasy 4d przepisali, przetłumaczyli oraz zilustrowali jedną z najpiękniejszych legend bocheńskich o Pierścieniu Księżnej Kingi.
Legenda o pierścieniu św. Kingi.
Grudzień 2014 wywiady ze sportowcami
19.12.2014 – Konkurs na logo.
19. lutego wpłynęło 12 prac uczniów, którzy zaprojektowali logo projektu.
Styczeń 2015 Warsztaty teatralne
Grudzień 2014 Improwizacje werbalne i niewerbalne
18.12.2014 – Warsztaty teatralne czas zacząć !!!
Pani Magdalena Hypś przeprowadziła dzisiaj warsztaty, podczas których staraliśmy się znaleźć odpowiedź jakie jest znaczenie teatru na życie społeczne i edukację. Morał ze sztuk teatralnych omówionych dzisiaj przez p. Madzię oraz materiały przez nią przygotowane:
Gabriela Zapolska: „Moralność pani Dulskiej” http://www.moralnosc-pani-dulskiej.klp.pl/
Problematyka:
– krytyka „kołtunerii”, czyli hipokryzji, wstrętu do nowości, materializmu, zacofania;
– piętnowanie (wyśmiewanie) chciwości i obłudy;
– rozpad rodziny, zaburzone relacje między rodzicami a dziećmi;
– zakłamanie (pokazywanie „na zewnątrz”, że rodzina jest wspaniała, kochająca się, choć prawda jest inna);
– kryzys moralności – powoływanie się na Biblię i Przykazania, a jednocześnie wyrzucenie z kamienicy lokatorki, ale przyzwolenie na niezgodne z zasadami moralnymi zachowanie własnego syna.
Juliusz Słowacki: „Balladyna” (tragedia) https://www.youtube.com/watch?v=c56PshhcPks
Problematyka (znaczenie dla czytelnika):
– wina – Balladyna zabija siostrę Alinę, aby poślubić księcia Kirkora. Chcąc zdobyć władzę zabija Kostryna, a potem swego męża Kirkora. „Zło zrodziło zło”;
– każda zbrodnia rodzi następną;
– kara – zbrodnia zawsze będzie ukarana, jeśli nie przez ludzi, to przez siły nadprzyrodzone (Balladyna ginie rażona piorunem);
– władza – żądza władzy i pieniędzy powodują, że władca powoli staje się zbrodniarzem.
Konstanty Ildefons Gałczyński: Teatrzyk „Zielona Gęś” http://www.youtube.com Mateja inscenizacja lub Kabaret Potem.
Krótka forma teatralna (jednoaktówka). Każdy tytuł stanowi jeden utwór. „Żarłoczna Ewa”, „Siedmiu braci śpiących”, „Biurokrata na wakacjach”, „Śmierć w kawiarni”.
Problematyka:
– piętnuje sformalizowany świat (ważniejszy od człowieka jest dokument pisany);
– krytykuje szukających sensacji;
– podkreśla równość człowieka w momencie śmierci;
– zmusza do działania zwykłego czytelnika (zamiast „jakoś to będzie”).
12.12.2014 – Christmas cards.
Ponad 50 uczniów klas czwartych naszej szkoły zdecydowało, że będzie korespondować z uczniami pięciu krajów partnerskich: Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii, Turcji oraz Włoch. Warte uwagi jest to, że włączyli się w pisanie listów również uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego z Bochni. Kartki zostały wykonane i ręcznie ozdobione przez uczniów obu bocheńkich szkół. A oto efekty ich pracy:
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy dużo wcześniej, korzystając z możliwości jakie daje platforma eTwinning 😀
Co już wiemy o Turcji i Włoszech – projekt eTwinning
Filmik przygotowany przez Izabelę z klasy 6B
A few words about Bochnia – prezentacja przygotowana przez Małgosię z klasy 6B
8. listopada 2014
Poprzez portal społecznościowy Facebook ustalamy penpals, oj będzie się działo 😉