Nasz projekt

frse_logo    erasmus+logo_miclogo_etwinning

 

Opis projektu:

Głównym celem projektu “No Child Left Behind” jest tworzenie, komunikacja i współpraca.
Jesteśmy nauczycielami szkół podstawowych lub średnich zlokalizowanych w ośmiu krajach europejskich,      mówiących różnymi językami, o innej kulturze, tradycji i organizacji szkoły. Istnieje duża liczba dzieci ze specjalnymi potrzebami, które muszą być nauczane przy użyciu innowacyjnych metod w działaniach programowych i pozalekcyjnych.
Pochodzimy z Wielkiej Brytanii, Włoch, Rumunii, Turcji, Hiszpanii, Polski i Estonii. Jesteśmy nauczycielami z różnych środowisk kulturowych, zjednoczonych przez siłę woli do współpracy oraz poprawy: umiejętności w zakresie ICT, solidarności, demokracji, wzajemnego poszanowania wśród uczestników.
Część szkół miało już okazję, by korzystać z programu Comenius, inne są nowicjuszami. Każdy zdaje sobie sprawę, że bardzo ważne jest, aby zachęcić, umożliwiać i promować najlepsze praktyki nauczania, zwrócić uwagę młodych, dobrze zapowiadających się uczniów na płynące z uczestnictwa w Unii Europejskiej możliwości.
Mocne punkty naszej współpracy międzynarodowej:
empatia, promocja zdrowego trybu życia, równe szanse jeśli chodzi o uczniów ze specjalnymi potrzebami, przestrzeganie: praw człowieka i tradycji, panowanie nad emocjami, rozwijanie kreatywności i języków.
Ćwiczenia teatralne i sport oraz różnego rodzaju gry są drogą do współpracy, drogą do poszanowania tradycji, przezwyciężania limitów, uczenia się nowych języków, dążenia do wiedzy, by tworzyć coś co ważne jest dla innych.
Uczenie się przez działanie jest jednym z najczęściej stosowanych metod w zakresie działań projektowych, w których każdy jest aktorem. Każda osoba zaangażowana w projekt może spróbować jego / jej szczególnych możliwości, aby pokazać zaangażowanie, zdolność do współpracy i uczenia się wewnątrz zespołu, a poza tym uczniowie mogą łatwo porównać swoje własne tradycje (literatura, bajki, legendy, itp z innymi krajami.), aby zrozumieć, jak nasza przeszłość wpłynęła na nas i kulturę każdej grupy etnicznej biorącej udział w projekcie. Poprzez dramat, sport, sztukę i muzykę chcemy zaangażować uczniów i rozwijać ich postawę poznawczą, nauczyć ich jak odpowiednio używać uniwersalnego języka ciała: uśmiechu, dźwięków, emocji i tańca. Występy pomogą wzmocnić wspólnotę uczniów, aby mogli uzyskać lepsze wyniki i poprawić pewności siebie. Korzystanie z urządzeń technologicznych i portali społecznych pomoże uczniom poznać nowych przyjaciół, nowe miejsca, kulturę innych krajów i pozwoli docenić wartości takie jak pokój, braterstwo i wiedza kulturowa.
Za pomocą kwestionariuszy będziemy mierzyć skuteczność naszego nauczania, wpływ na współpracę pomiędzy partnerami, zwiększenie wartości europejskich, aby być częścią globalnej wioski.
Prawa człowieka będą naszym motto.

Zorganizujemy wiele spotkań: międzynarodowych, będziemy współpracować z organizacjami takimi jak Domy Kultury, Szkoły dla uczniów wymagających szczególnej uwagi oraz organizacje sportowe. Będziemy organizować wystawy, spektakle, gry sportowe oraz tworzyć broszury. Wyniki naszej pracy będą uwidocznione na stronach internetowych szkół oraz blogu projektu https://nochildleftbehindpl.wordpress.com/
Poprzez działania w ramach projektu uczniowie nabędą wiedzę na temat szacunku i odpowiedzialności za wartości społeczne takie jak rodzina i społeczność, środowisko naturalne i kulturowe. Główne tematy projektu to “teatr” i “sport”. Każdy temat jest starannie dobrany, działania projektowe będą realizowane przy użyciu szerokiej gamy metod dydaktycznych: działań badawczych, konferencji, warsztatów, nauki poprzez sztukę (kreacje artystyczne, piosenki), e-dziennikarskich, gier edukacyjnych oraz sportowych. Wyniki pracy przy projekcie zostaną użyte w nowatorskich programach nauczania.

 Harmonogram 2014/2015

Szkoły partnerskie:

Estonia, Turi Jarvamaa (Türi Põhikool) – http://www.tyripk.ee

Włochy, Mosciano S.A. (ISTITUTO COMPRENSIVO “G.CARDELLI”) – http://istitutocomprensivocanelli.it/

Turcja, Mersin (19 MAYIS ORTAOKULU) – http://mebk12.meb.gov.tr

Rumunia, Perosani (Scoala Gimnaziala I.G.Duca Petrosani) – http://igducapetrosani.scoli.edu.ro

Hiszpania, Santa Cruz de Tenerife (San Andres)

Wielka Brytania, Grimsby (Scartho Junior Academy) – http://www.scarthojunior.co.uk

Hiszpania, Barcelona (Maristes Sants Les Corts Fundació Champagnat) – http://www.maristes.cat

Polska, Bochnia (Publiczna Szkola Podstawowa nr 1 w Bochni) – http://www.sp1.bochnia.pl

Description of our school in English

Leave a comment